duminică, 12 iunie 2011

S-a terminat un eveniment, am inceput pregatirile pentru altul

Abia ce m-am intors de la Seminarul " Bucate din Carpati, de la ferma ta, pe masa fiecaruia ! " ce s-a tinut la Danes ( langa Sighisoara ) si am inceput sa pregatesc terenul pentru Targul Mainilor Dibace de la Timisoara, din weekendul viitor. Asta si pentru ca am venit de la seminar cu multe idei si cu si mai mult entuziasm. Desi la eveniment au fost prezenti prea putini tarani producatori si mai mult conducatori de diferite organizatii taranesti, chair si acestia, cei mai multi oameni deosebiti si dintr-o bucata, au reusit sa-mi insufle incredere si speranta ca suntem pe drumul cel bun si ca va veni si randul nostru intr-o zi. 

Un rol deosebit in acest sens a avut Willy Shuster care impreuna cu familia lui mi-au fost gazde pentru o noapte, in drumul meu spre Danes. Willy si Lavinia, sotia lui, dar si copii lor, mi-au povestit din experienta lor de tarani si mi-au impartasit cateva din " secretele " pe care nu aveam cum sa le aflu altfel. Am degustat delicioasa lor dulceata de lapte ( am sa incerc sa fac si eu cateva borcane pentru Targ ca sa am umplutura de clatite ), untul de casa si toate branzeturile facute din laptele vacilor lor. Trebuia sa mergem si la cules de trandafiri, dar furtuna din noaptea aceea ne-a impiedicat sa facem asta. Tor raul spre bine, pentru ca am putut asista astfel la mulsul vacilor AFARA ( un amanunt extrem de important, ce contribuie esential la gustul ulterior al laptelui ), dar mai ales am putut sta de vorba cu vecinii familiei Shuster, Adrian Gafencu si sotia lui, " facatori " de paine ca si mine, si am putut astfel face un schimb de idei foarte benefic - cred eu, ambelor parti. Sper sa ne reintalnim cat de curand si cu ei si pe baza " colaborarii participative "  ( un concept caruia Willy ii acorda o foarte mare importanta ), poate reusim sa organizam impreuna un stand cu produsele noastre la Translilvania Fest de la Blaj ) si sa intarim astfel coloborarea noastra.

La Danes la Seminar, painea facuta de mine a avut un succes unanim recunoscut si tuturor participantilor li s-a parut foarte gustoasa. Gustoase erau de fapt toate produsele traditionale prezentate de participanti in cadrul unui bufet organizat in incheierea intalnirii. Am putut savura diferite branzeturi, care mai de care mai bune, lapte acru, slaninuta afumata, multe tipuri de dulceturi si gemuri. Asa cum am afirmat si in cadrul intalnirii, e si pacat ca asemenea bunati sa fie servite cu o paine banala si de proasta calitate, asa cum se intampla de obicei in cadrul multor manifestari de acest gen. Chiar si la targurile traditionale, cei mai multi producatori dau spre degustare bunataturile lor pe o bucatica de paine ce de multe ori stirbeste din calitatea produsului degustat, in loc sa o completeze si sa o puna in valoare. 

Sper sa intru in posesia pozelor facute la aceasta manifestare ca sa pot posta cateva aici. 

Niciun comentariu: