luni, 29 octombrie 2012

Paini de toamna






Thank you Dan !

4 comentarii:

Anonim spunea...

Buna Iulian.
Ce frumoase sunt painicile rotunde, ce reteta ai folosit?
Multumesc,
Monica

iulian spunea...

Buna Monica,

Painicile rotunde sunt de fapt...chifle :)

Erau chifle albe simple, tavalite prin mac. Iar reteta....e cea de baza: faina, 70 % apa, 10 % maia si 2 % sare. Dupa dospire " in vrac ", aluatul a fost portionat in buc. de 100 de grame, format in chifle, tavalit prin mac si puse iar la dospit. Inainte de a le baga in cuptor, le-am crestat.

Anonim spunea...

Multumesc Iulian, o sa incerc si eu aceasta reteta!
Spune-mi te rog daca painea o coci in cuptorul construit in vara?
As vrea sa imi construiesc si eu un astfel de cuptor (eu painea o coc in cuptorul electric si nu pot coace decat maxim doua paini deodata, curentul este destul de scump si se consuma mult s.a. ).
Cate paini se pot coace in acelasi timp in cuptorul tau? Cu ce trebuie facut focul, cam cat foc trebuie facut si daca jarul se scoate din cuptor?
Multumesc mult.
Monica

iulian spunea...

Ceea ce se vede mai sus este copt in cuptorul aragazului normal ( pe gaz ). Doar vara coc in cuptorul cu lemne. In acesta pot coace 12 paini in forma ( ca in poze )sau 6 direct pe vatra. Eu fac focul cu orice resturi lemnoase, da' cred ca trebuie si ceva lemn " adevarat " pentru o putere calorica mai buna. Ard lemne in el cam 2 ore si jarul se scoate inainte de a pune painea.

Sper sa-ti fie cu folos !